Sabtu, 7 Julai 2012

4 KALIMAT YANG DIUCAPKAN BAGINDA NABI MUHAMAD SAAT MELEMAHKAN BESI

RAJA RYZAL KELAYANG
rajaryzalkelayang@yahoo.com

Assalamulaikum para pengunjung blog yang sangat saya hargai.
Sebagai memenuhi janji saya untuk sedia berkongsi mana mana pengalaman dari saudara kita  yang lain yang dapat memberi manafaat kepada banyak orang,  disini saya postingkan satu pengalaman nyata dan istemewa dari kawan saya yang saya sangat kenal baik dengan  beliau.

Semoga pengalaman beliau yang sangat menakjubkan ini dapat menjadi inspirasi kepada kita semua dan menambah keimanan kita semua.

4 KALIMAT YANG DI UCAPKAN BAGINDA NABI MUHAMMAD SAAT MELEMAHKAN BESI 
 Assallammualaikum Warohmatullahi Wabarokatuh.
Salam melayu sejati kepada pemilik blog kampungbunian, semoga tetap semangat menjalani hari hari yang penuh cabaran. Juga kepada pengunjung blog ini semoga sejahtera dan di iring salam damai menyertai anda semua saudaraku. Izinkan saya berkongsi sedikit pengalaman saya kepada pengunjung blog ini.
Pemilik blog ini pernah mengatakan kesudian menerima tulisan dari siapa pun dengan tujuan untuk berkongsi sedikit sebanyak pengalaman kebathinan atau pun ilmu ghaib warisan nenek moyang orang melayu. Oleh itu saya tergerak hati untuk menulis sedikit banyak pengalaman yang sangat menakjubkan pada fikiran saya kepada  pada tuan puan saudara ku sekalian. Semoga tulisan saya yang sangat banyak tidak sempurna nya ini dapat di maafkan.

Saya mulai merangkai pengalaman saya saperti berikut.
Saya mendengar ada banyak kaji ilmu kekebalan yang beredar di tanah melayu ini. Bermula  dari mantra ataupun pengkajian besi qursani dan ada juga yang lebih unik dan instan menggunakan air kelapa hijau seperti yang saya baca di beberapa blog internet. Biasanya kaji ilmu besi qursani ini yang mahir pengkajiannya adalah orang orang Melayu tanah Sumatra ataupun Bugis, jika di Malaysia biasanya orang orang dari Ipoh Perak  sebab mereka memang kebanyakan keturunan dari suku Melayu Bangkinang atau Kampar dan sebagian dari suku Bugis.

Namun pengalaman saya ini sangat berbeza dengan kaji qursani ataupun mantra mantra tadi walau hasilnya adalah sama bahkan boleh di manfaatkan untuk perkara yang lain selain dari kekebalan terhadap besi. Semoga perkongsian pengalaman saya ini  tidak mengganggu adat budaya di tempat blog ini berada. Hamba hanya berkongsi  pengalaman hidup saja yang rasanya sedikit menambah wawasan spiritual pembaca dan tidak ada maksud lain.

Bermula dari tempat kerja saya, saya ditugaskan ke satu kepulaun. Memulakan perjalanan kerja ke sebuah pulau terpencil di perairan Riau Tanjung Pinang, tepatnya saya sampai di sebuah pulau perbatasan dengan Vietnam dan Sarawak iaitu pulau NATUNA. Setelah lima  hari saya disana satu petang saya berjalan jalan dipulau dan singgah di sebuah rumah  seorang penjual besi lama(burok). Saya ingin meminta segelas air untuk minum daripada tuan rumah tersebut. Keluarlah seorang tua yang sudah berumur lebih kurang 70 tahun pada perkiraan saya dari dalam rumah. Beliau sangat ramah dan dan berbudi bahasa dan menerima saya  sebagai tamu.  Kerana  itu saya dan beliau bertegur sapa dengan akrab dan mesra.Di hadapan rumah beliau terdapat banyak sekali tumpukan besi besi lama untuk beliau jual kembali ke kedai besi dan akan dileburkan menjadi besi baru oleh kilang besi.

Setelah bercerita ramah dan meminum air satu gelas pemberian beliau, saya mohon pulang untuk  menunaikan sholat maghrib,saat itu lah beliau juga melangkah turun dari tangga rumah tempat kami berbicara hendak menyusun dan menutup dengan kain besi besi lama beliau,hanya dalam beberapa langkah saya berjalan lalu terhenti oleh suatu kejadian yang sangat mennakjubkan saya. Si bapak tua tadi sewaktu beliau mengambil besi besi lama yang sangat besat besar itu dengan senang sekali besi besi tersebut beliau bengkok kan dan beliau genggam sehingga besi tadi nyata di meleleh seperti air,berulang ulang kali beliau melelehkan besi besi tua tersebut tampa membaca mantra panjang. Saya terkagum kagum hingga saya tidak  jadi pulang ke rumah dan melanjutkan sholat maghrib bersama di rumah beliau. Setelah makan malam saya bertanya apa gerangan kejadian mencairkan besi tadi dan kenapa dapat terjadi seperti itu,apakah nyata atau hanya sihir ? Lalu beliau menyuruh saya mengambil satu besi timah yang panjang lalu beliau sentuh beberapa saat setelah itu beliau suruh saya menyentuhnya. Sangat terkejut  saya bahawa besi timah tadi menjadi sangat panas sehingga melepuhkan sedikit telapak tangan saya. Sungguh ilmu nya benar dan nyata bukan sihir mata.
Lalu beliau melanjutkan pembicaraan mengenai apa sesungguhnya yang beliau lakukan saat membuat besi besi itu tidak mempan dan meleleh di tangan beliau. Begini sedikit banyaknya yang beliau jelaskan.....,,,,"sesungguhnya saat baginda Nabi Muhammad berperang dengan kaum yahudi dan musuh Islam yang lainnya, beliau kerap di serang oleh puluhan panah besi senjata panah lawan, dan saat setiap panah besi itu menyentuh terkena ke tubuh Baginda Nabi maka Nabi menyebut 4 kalimat maka meleleh atau mencairlah besi panah tersebut. Dan 4 kalimat yang Baginda Nabi Muhammad sebut inilah yang pak tua itu sebut saat membengkok kan besi serta membuat cair seperti air besi besi lama  yang besar besar itu. Beliau melanjutkan bahwa kalimat yang di sebut Baginda Rasullallah ini jua lah yang jika di bacakan pada legan tangan seseorang sehingga orang tersebut akan mampu melepaskan ilmu GAYUNG API selain itu kalimat ini juga sangat berpungsi untuk berbagai pengobatan luka dalam. Setelah bercerita panjang lebar saya memohon pulang sebab beliau belum bersedia membuka kan kalimat Baginda Nabi Muhammad itu. Tidak  mengapa dengan melihat nyata kesannya saja saya sudah teramat puas.
Hampir seminggu lebih saya bekerja di Pulau Natuna tersebut dan akhirnya pulang ke ibu pejabat untuk bekerja saperti biasa. Setelah hampir 3 tahun tidak pernah bersua lagi dengan si bapak tua tersebut, khabar berita pun tidaklah ada, hingga suatu saat saya menyelesaikan satu dan membebaskannya dan orang adalah adalah anak kandung kepada si bapak tua itu. Setelah kes nya selesai dan  tidak di ambil apa apa tindakan maka saya di bawa berjumpa dan bersilaturahmi dengan keluarganya dan saya bertemu kembali dengan bapak tua tersebut. Sungguh dunia ini sempit rupanya, lalu dengan segala ketulusan si bapak tua menyebutkan 4 kalimat Baginda Nabi Muhammad tersebut melalui pengijazahan khusus selama satu malam kepada saya. Setelah selesai beliau menyuruh saya untuk membeli seekor ayam kampong biasa, lalu di suruh bacakan 4 kalimat tersebut pada badan ayam dan setelah itu saya sendiri yang menembak  ayam tersebut dengan senjata api kaliber 4.5 cm dari jarak yang sangat dekat. Sungguh mengejutkan peluru dari senjata tersebut saat mengena ke tubuh hewan ayam itu menjadi meleleh seperti air,haiwan ayam itu pun diam seribu bahasa seperti telah terhipnotis(pukau). Setelah itu saya ucapkan hamdalah.....dan sahingga hari ini saya semakin mencintai Penghulu kita Nabi Muhammad.  Terlalu banyak khasiat dan kharomah dari ucapan nabi yang sungguh nyata hingga hari ini, biarlah kalimat ini tersimpan rapi di batang tubuh saya sebagai penambah ke imanan saya  kepada Penghulu Besar Nabi Muhammad Rasullallah. Suatu saat nanti tiba waktunya  kalimat ini akan berjodoh dengan manusia lain yang di pilihnya.
Mohon di maafkan jika dalam tulisan saya ini terdapat banyak kesalahan.  Maklum sajalah orang muda dan belum faham. Salam melayu sejati, di mana bumi di pijak di situ langit di junjung....Assallamualaikum

48 ulasan:

  1. Assalaamualaikum bang Rizal, Subhanallah, hanya ini yang pantas kita ucapkan atas segala yang dihamparkan Alloh untuk menjadi pelajaran, termasuk dalam kitabnya, di sini yang ingin saya tanyakan mengenai Yaasin Sembilan Nyawa, apakah Yaasin itu surat Yaasin lengkap atau hanya pada Kalimat Yaasin saja yang di sambungkan dengan amalan berikutnya yang berbunyi .....Putawar Rajab. Mohon di jelaskan...Wassalaamualikum

    BalasPadam
    Balasan
    1. KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.

      KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.


      KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.


      Padam
  2. Assalaamualaikum wr wb, ana ini teramat bodoh, tak tahu ilmu dan ingin belajar, hanya keinginan dan keinginan. Ana ini hanya seorang manusia biasa di daerah timur, Ana orang Lombok,Islam. Membuka blog ketemu blog KERAMAT BUMI KELAYANG, masyaallah, semua di beber di sini. dan yang menjadi ketertarikan teramat sangat adalah postingan tentang "4 perkataan Baginda Rasulillah untuk menundukkan besi" Mohon kiranya sudi di paparkan.

    BalasPadam
  3. raja ryzal sy caswanto ingn skali menimba ilmu pada raja ryzal,.ni no hp sy.087717790216

    BalasPadam
  4. mhn raja ryzal berkenan mengajarknny..email sy..caswanto01@gmail.com

    BalasPadam
  5. Assalamwbt....muga saudara terus mengajarkan ilmu ilmu munafaat lagi dan lagi...kerana ia mengagumkan.

    BalasPadam
  6. assalamu'alaikom,,
    rajaryzal, terima kasih atas semuanya, mungkin allah menemukan kita lewat dunia internet,,

    BalasPadam
  7. DEMI ALIF LAM RHO
    NUR MADA,NUR WADI NUR MANI NUR MANIKAM
    KAFFAH,MULLAH,KALLAM,IZZATI
    JIBROIL,MIKAIL,ISRAFIL,IZRAIL AKU

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. baca aga tuu sappo,iani tu bacanna palamma bassi kha????

      Padam
    3. Assalamualaikum wahai desepuh ichsan bone,,

      Padam
  8. Assalammuailkum..Tuan rizal,sy azlishah ingin berguru dgn Tuan rizal,sy makluk ALLAH yg jahil..,Beri tunjuk ajar kepada sy....Semoga Tuan merestui pinangan sy menjadi murid Tuan...

    BalasPadam
  9. qobiltu , mohon pemaparan 4 kalimat di laman ini tims

    BalasPadam
  10. Assalamu alaikum ki rajarizal kelayang,saya dan teman2 memohon dengan sangat agar kiranya ki rajarizal kelayang sudi memaparkan bacaan atau 4 kalimat yang diucapkan oleh baginda Rasulullah untuk melemahkan besi,krena bang rizal sudah terlanjur menjelaskan fungsi daripada ilmu tersebut maka para sedulur dan saudara2 yang lain pasti penasaran ingin tau,kalau memang ilmu ini bersifat umum maka tolong balas saja disini tetapi kalau memang bersifat pribadi maka balas melalui email: ltari6@gmail.com atau bisa di smskan ke no.085-242-287-023
    terima kasih.Assalamu alaikum wr.wb.dari si hamba yang miskin segalanya seakan minta sesuap nasi.

    BalasPadam
  11. asswrwb pak rajarizalkelayang, saya meri d mardansyah, saya kehilangan bapak sejak bapak pindah

    BalasPadam
  12. pak saya mau komumunikasi lagi dan menyambung siturahmi kembali sama bapak, boleh saya minta alamat dan telp bapak ? no telp saya masih yg lama pak, yg xl.

    BalasPadam
  13. assalamu 'alaikum wr. wb.
    saya syafril kehilangan bapak sejak bapak pindah ke jawa. kenapa blok rajaryzalkelayang.blogspot.com tidak bisa dibuka lagi, padahal sebelum pergi ke jawa bapak berjanji bahwa blogspot tersebut tetap bisa dibuka dan gratis.
    mohon maaf bila ada yang salah.
    wassalamu 'alaikum wr. wb

    BalasPadam
  14. Assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh kepada yang terhormat sohibul ijazah bapak RAJARIZAL KELAYANG semoga sehat dan dalam lindungan allah swt selalu,,saya yg faqir mohon bimbingan nya..(087897182261),,

    BalasPadam
  15. haduw, kenapa tak ada yang baca tulisan yang paling bawah di atas: "Dicatat oleh putra azam di 5:08 PG "

    BalasPadam
  16. Salam alaik.mas Azam tahu gak guru ryzal alamat beliau yg baru?klu tahu mhn mas diinbox ke idubjaya@ymail.com.salam rahayu....

    BalasPadam
  17. .mohion dgn segala kerendahan hati sudi kiranya. Mas Rizal berkenan nenurunkn pengetahuan 4 ayat baginda Rosul. Kpd saya.no hp saya 085780913330. Wassalam

    BalasPadam
  18. Semoga allah membukakan pintu rizqi. Bg saya dan k. Dan untuk bang rizal mohon idzin dan r idhonya saya amalkn pengetshusn ini. Wassalam

    BalasPadam
  19. kalau bapak berkenan untuk menurunkan pengetahuan 4 KALIMAT YANG DI UCAPKAN BAGINDA NABI MUHAMMAD kepada saya,terima kasih no hp 08122177476
    wasalam

    BalasPadam
  20. Assalamualaikum wr wb, salam hormat buat saudara ku se iman, smg Allah memberikan kemudahan, kelapangan, & di angkat derajat kita di sisi Nya agar dpt berkumpul nanti nya dg para kekasihNya.....amin
    Salam ta'jim buat poro sesepuh sekalian.

    BalasPadam
  21. Assalamualaikum wr.wb. Selamat Hari Raya.Moga Sihat dan sukses di sana.Oh Ya Mohon diperturunkan ilmu 4 kalimat yang diucapkan Baginda Nabi Muhamad Itu.Semoga Agama Islam dapat diperjuangkan ke jalan lurus.Amin.No.Hp saya 01125669840 atau 0198958215

    BalasPadam
  22. semoga bang ryzal sekeluarga dlm lindungan ALLAH

    BalasPadam
  23. assalamualaikum.. pak ryzal.. mohon memimpin tujukkan jalan..
    lazirahaz@gmail.com

    BalasPadam
  24. assalamualaikum.. pak ryzal.. mohon memimpin tujukkan jalan..
    lazirahaz@gmail.com

    BalasPadam
  25. Assalamualaikum..pa Ryzal..mohon izin penggunaan ilmu yg telah bpk berikan pd posting posting sebelumnya semaga Allah SWT selalu memberikan yg terbaik tuk Bpk sekeluarga..

    BalasPadam
  26. Assalamualaikum pa Ryzal
    kami memohon/berharap kepadamu agar sudi serta ikhlas mengizasah 4 kalimat baginda Nabi Kita Muhammad SAW.
    Semoga pa Ryzal di berikan kesehatan dari ALLOH
    ini no hp dari kami yang lemah ini 081282206672

    Wassalamualaikum





    BalasPadam
    Balasan
    1. Ni alamat blog "bertuah"baru bang rajaryzalkelayang ada ijazahan komplit. Ilmurajaryzalkelayangmasuksini.blogspot
      Silahkan yg rindu dg bang rrk
      .

      Padam
    2. Ni alamat blog "bertuah"baru bang rajaryzalkelayang ada ijazahan komplit. Ilmurajaryzalkelayangmasuksini.blogspot
      Silahkan yg rindu dg bang rrk
      .

      Padam
  27. kalau bapak berkenan untuk menurunkan pengetahuan 4 KALIMAT YANG DI UCAPKAN BAGINDA NABI MUHAMMAD kepada saya,terima kasih no hp 085 237 468 535 / FB ; Ivan Bin Azis
    wasalam

    BalasPadam
  28. Salam kenal bapak ryzal kelayang

    BalasPadam
  29. 4 kalimat tetsebut takkan nabi nak rahsia kepada umatnya. Hanya sesama hamba sa JH a yang berahsia.

    BalasPadam
  30. 4 kalimat tetsebut takkan nabi nak rahsia kepada umatnya. Hanya sesama hamba sa JH a yang berahsia.

    BalasPadam
  31. Bearti ilmu ini, bkn ilmu hitam ya, coz saya jg pernah lihat bpk saya melemah kan sangmurai kyk per dg tangan

    BalasPadam
  32. Semoga semua ilmu yg bapak miliki digunakan di jalan yang benar

    BalasPadam
  33. Assalamualaikum dimana saya dapat menghubungi BPK Ryzal🙏

    BalasPadam
  34. Say mohon ijazahnya bang..minta no way abang

    BalasPadam
  35. Kasihki dulu uang baru kamu dikasih tahu...ahahaa...kamprettt..

    BalasPadam
  36. Membodohi saja orang, dasar iblis

    BalasPadam
  37. mohon no hp bang rajarizalkelayang

    BalasPadam
  38. mohon no hp bang rajarizalkelayang

    BalasPadam